دسته‌بندی نشده

لپ تاپ gaming چیست؟ آنچه درباره‌ی لپ تاپ گیمینگ باید بدانید

لپ تاپ Gaming

لپ تاپ gaming (گیمینگ) چیست؟ آیا یک دسته لپ تاپ جدا برای اجرای بازی‌های کامپیوتری بخریم یا با همان لپ تاپ‌های معمولی هم می‌توانیم پیش برویم؟ بهترین لپ تاپ گیمینگ کدام‌ است؟ از نظر قیمت، کدام لپ تاپ‌های گیمینگ به‌ صرفه‌تر است؟ لپ تاپ گیمینگ فقط به درد بازی کردن می‌خورد یا برای انجام کارهای روزمره هم مناسب می‌باشد؟ همه‌ی اینها سوالاتی هستند که در این وبلاگ قرار است آنها را بررسی کنیم. اگر شما هم یکی از طرفداران پر و پا قرص بازی‌های کامپیوتری هستید و می‌خواهید یک لپ تاپ مناسب گیمینگ، متناسب با نیازهای خودتان پیدا کنید، تا آخر این مقاله را دنبال کنید.

لپ تاپ gaming(گیمینگ) چیست؟

لپ تاپ‌ gaming یا همان لپ تاپ‌ مخصوص بازی‌های رایانه‌ای همانطور که از نامشان پیدا است، مخصوص بازی‌های کامپیوتری هستند. اگر در مورد اینکه می‌خواهید یک لپ تاپ، صرفا برای بازی‌های کامپیوتری تهیه کنید، از بقیه نظرشان را بپرسید احتمالا جواب مشخصی می‌دهند. می‌گویند که یک لپ تاپ رومیزی تهیه کنید. در این صورت هم می‌توانید مابقی کارهایتان را با آن انجام بدهید هم گهگاهی بازی‌های کامپیوتری را با آن اجرا کنید.

واقعیت این است که برای تجربه‌ی یک گیم کامپیوتری خوب حتما باید لپ تاپ gaming داشته باشید. اولا داشتن یک لپ تاپ گیمینگ که به نسبت، هم پیشرفته‌تر است هم فناوری بالاتری دارد، برای انجام دادن بقیه‌ی کارهایتان نیز خیلی به‌صرفه است. دوما بازی‌های کامپیوتری برای اجرا شدن به گرافیک بالایی نیاز دارند. گرافیک لپ تاپ‌های معمولی، چون مخصوص بازی‌های سنگین نیستند و برای اجرای برنامه‌های سنگین طراحی نشده‌اند، به نسبت لپ تاپ‌های گیمینگ پایین‌تر است.

پس یک لپ تاپ گیمینگ با گرافیک بالا بهترین تجربه‌ی بازی را که ممکن است، به شما می‌دهد. همچنین لپ تاپ‌های گیمینگ سرعت بالاتری نسبت به لپ تاپ‌های معمولی دارند. دلیل این سرعت بالا داشتن یک پردازنده‌ی گرافیکی قوی (Gpu) در آنها می‌باشد.

 

یک لپ تاپ gaming خوب چه ویژگی‌ و مزایایی دارد؟

لپ تاپ‌های گیمینگ یک سری ویژگی‌های برجسته‌ دارند که همین خصوصیات، آن‌ها را از بقیه‌ی لپ تاپ‌ها جدا می‌کند. در ادامه می‌خواهیم تک تک این ویژگی‌ها را مورد بررسی قرار بدهیم. همچنین لپ تاپ gaming را با لپ تاپ‌های معمولی رومیزی مقایسه کنیم.

 

  • کارت گرافیک

واحد پردازش گرافیکی( gpu) وظیفه‌ی پردازش تصویر و نمایش آن بر روی صفحه‌ی نمایش لپ تاپ یا گوشی‌ها برعهده دارد. کارت های گرافیک میزان انجام عملیات توسط پردازنده‌ی اصلی را کاهش داده و باعث افزایش سرعت کامپیوتر یا لپ تاپ شما می‌شوند.

اگر قرار است یک لپ تاپ گیمینگ مناسب تهیه کنید، حتما سعی کنید کارت گرافیکی با حافظه گرافیکی مجزا را تهیه کنید. با یک کارت گرافیک با حافظه مجزا، لپ تاپ برای پردازش گرافیکی عملکرد بهتری دارد.

در انتخاب لپ تاپ‎‌های gaming بیشترین توجه شما به کارت گرافیک آن باشد. کارت گرافیک است که تعیین می‌کند شما چه بازی‌هایی را می‌توانید روی کامپیوتر اجرا کنید. همچنین با توجه به کارت گرافیکتان می‌توانید بفهمید لپ تاپتان از چه بازی‌هایی پشتیبانی نمی‌کند.

 

  • باتری

باتری برای افراد گیمر خیلی مهم است. اگر می‌خواهید یک لپ تاپ gaming تهیه کنید حتما توجه داشته باشید که لپ تاپ زود شارژ خالی نکند. توجه کنید باتری خوب از آن جهت اهمیت دارد که اگر خواستید چند ساعت متوالی بازی کنید وسط کارتان، سیستم خاموش نشود.

 

  • سیستم خنک کننده

لپ تاپ‌های gaming برای اجرای برنامه‌های سنگین طراحی شده‌اند. برنامه‌هایی برای طراحی‌های سه بعدی یا بازی‌های کامپیوتری، سنگین هستند. لپ تاپ‌های گیمینگ از پس این برنامه‌ها به خوبی برمی‌آیند. اجرای برنامه‌های سنگین باعث گرم شدن زیاد لپ تاپ می‌شود. اگر این گرما زیادی باشد، باعث آسیب به لپ تاپ و قطعات آن می‌گردد. برای همین هم در لپ تاپ‌ها از قطعه‌ای به نام خنک کننده یا فن استفاده می‌شود.

در طراحی لپ تاپ‌ گیمینگ به این مسئله خیلی زیاد توجه می‌کنند پس فن‌هایی که روی لپ تاپ‌های گیمینگ قرار گرفته اند نسبت به لپ تاپ‌های دیگر بسیار قوی‌تر با کارایی بالاتر هستند.

 

  • فضای ذخیره سازی

فضای ذخیره‌سازی درکامپیوترها و لپ تاپ‌ها شامل رم و هارد دیسک است که به اختصار هر کدام را بررسی می‌کنیم:

فضای ذخیره سازی داخلی کامپیوتر یا لپ تاپ‌ gaming برای کارهای دم دستی، رم می‌باشد. رم مثل حافظه‌ی کوتاه مدت دستگاه می‌باشد؛ برای مثال وقتی شما فایلی را باز می‌کنید و سپس به دنبال آن فایل دیگری را باز می‌کنید، اطلاعات هر دو فایل باز شده روی فضای رم ذخیره می‌شوند. با خاموش کردن کامپیوتر اطلاعات موجود در رم می‌پرد. در لپ تاپ یا کامپیوترها علاوه بر رم نیاز به یک فضای ذخیره سازی کلی برای اطلاعات داریم. در هارد حتی وقت‌هایی که از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده نمی‌کنیم یا خاموش است اطلاعات روی آن همچنان ذخیره می‌شود. اطلاعاتی که روی هارد دیسک قرار می‌گیرند پاک نمی‌شوند.

در لپ تاپ گیمینگ فضای ذخیره سازی بیشتری مورد نیاز است. قطعا برنامه‎‌هایی که قرار است روی لپ تاپ گیمینگ نصب شوند سنگین‌تر هستند پس نیاز ما برای داشتن فضا بالاتر می‌رود.

 

  • کیبورد

یکی از مهمترین چیزهایی که در هنگام انتخاب لپ تاپ gaming مناسب باید به آن توجه کنید، کیبورد لپ تاپ است. برای یک گیمر حرفه‌ای کیبوردی که سرعت بالایی داشته باشد و زیر دستش دوام بیاورد، خیلی مهم است. چون عملا بیشترین قسمت کار را با کیبورد انجام می‌دهند. همچنین دکمه‌های کیبورد لپ تاپ باید به صورتی باشد که بعد از مدتی کارایی خود را از دست ندهد یا بیرون نیاید. وقتی خواستید یک لپ تاپ خوب برای کار یا خصوصا برای گیمینگ تهیه کنید به کیبورد آن خیلی توجه کنید.

 

  • سخت افزار( قطعات)

همانطور که قبلا هم بیان کردیم لپ تاپ gaming بیشتر برای اجرای برنامه ها سنگین طراحی شده‌ است و قطعات آن باید در برابر گرما مقاوم‌تر باشد. در کنار کارت گرافیکی عالی، باید مابقی قطعات هم بهترین کیفیت را داشته باشند. در نهایت بیشترین سرعت و بهترین کیفیت در اختیار گیمر قرار گیرد تا با خیال آسوده روی گیم تمرکز کند.

در ادامه‌ی همین موضوع باید بیان کنیم که از نظر سخت افزار لپ تاپ استوک gaming کیفیت خیلی بالاتری نسبت به بقیه‌ی لپ تاپ‌ها دارد. سیستم خنک کننده‌ی بهتر و کارت حافظه‌ی قوی‌تر برای نمایش تصاویر باکیفیت‌تر، از جمله مزایای عالی آن هستند. در یک مقایسه‌ی کلی قطعات لپ تاپ‌های gaming بسیار پیشرفته‌تر هستند.

 

انواع برند های لپ تاپ گیمینگ

در دنیای کامپیوترها و لپ تاپ‌ها کمپانی‌های بسیار زیادی فعالیت می‌کنند. در ادامه سعی می‌کنیم هم خود کمپانی‌ها و همچنین سری لپ تاپ‌های گیمینگ موجود را بررسی و معرفی کنیم.

 

لپ تاپ گیمینگ سری Asus Ro

کمپانی Asus

کمپانی ایسوس توسط چهار مهندس آمریکایی که در شرکت ایسر فعالیت می‌کردند پایه‌گذاری شد. در‌حال‌حاضر بزرگترین شرکت برای تولید مادربرد است. جدا از مادر برد شرکت ایسوس در زمینه‌ی قطعات کامپیوتری، لپ تاپ، گوشی، نوت بوک‌ها و… فعالیت می‌کند. همچنین لپ تاپ‌های gaming خود را با نام سری ROG به بازار عرضه کرده است.

اگر می‌خواهید از برند asus لپ تاپ گیمینگ تهیه کنید، لپ تاپ سری Rog این محصول بینظیر است. لپ تاپ هایی با پردازنده و گراففیک قدرتمند، سیستم خنک کنندگی عالی و مشخصات فوق العاده قدرتمند. خرید لپ تاپ های گیمینگ سری راگ شرکت ایسوس به شما قدرتی فوق العاده ارائه می دهد و شما را از هر سیستمی بی نیاز می کند.

 

لپ تاپ گیمینگ MSI

کمپانی MSI

کمپانی تایوانی مایکرو استار اینترنشنال( Micro-Star International) همان msi بیشتر فعالیتش در حوزه‌ی کامپیوتر و تجهیزات جانبی آن می‌باشد. یکی از بهترین مدل‌های لپ تاپ مخصوص gaming از شرکت ام اس آی، MSI GS66 Stealth و MSI GE66 Raider است.

کمپانی MSI لپ تاپ های گیمینگ قدرتمندی تولید می کند که در نوع خود بیظنیر هستند. از مهمترین این مدل لپ تاپ ها می توان به سری های تیتان، Raider و … اشاره کرد این سری ها از قویترین سری های لپ تاپ های گیمینگ هستند که کاربران از آنها بسیار راضی اند.

با توجه به اینکه این کمپانی یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌ها در تولید رایانه و بخصوص لپ تاپ‌ گیمینگ می‌باشد.

 

لپ تاپ گیمینگ اچ پی

کمپانی hp

اگر گیمیر هستید حتما با سری لپ تاپ های Omen شرکت HP آشنا هستید. لپ تاپ های گیمینگی با قدرت بی نهایت و فوق العاده، ظاهری زیبا و همچنین کیفیتی عالی. در کنار این سری، شرکت اچ پی 2 سری دیگر برای گیمینگ تولید کرده است. HP Vicus و HP Pvilion. این 2 سری از لپ تاپ نیز فوق العاده قدرتمند و با کیفیت هستند.

 

لپ تاپ گیمینگ سری Acer

کمپانی Acer

یکی از بهترین مدلهای لپ تاپ گیمینگ متعلق به شرکت acer می‌باشد که اخیرا هم آن را به بازار معرفی کرده است. سری لپ تاپ Acer نیترو جز قویترین و با کیفیت ترین لپ تاپ های گیمینگ است. لپ تاپ هایی که دارای چنان سخت افزاری هستند که به راحتی هر گونه بازی را اجرا خواهند کرد.

خرید و تهیه‌ی انواع لپ تاپ‌های گیمینگ

توجه داشته باشید کارایی لپ تاپ‌های گیمینگ هم برای انجام کارهای روزمره هم برای بازی کامپیوتری بسیار بالاتر از لپ تاپ‌های معمولی است. فروشگاه لپ تاپ استوک وستلپ یکی از معتبرترین و با تجربه‌ترین فروشگاه‌های ایران برای تهیه‌ی لپ تاپ می‌باشد. شما می‌توانید انواع لپ تاپ‌ گیمینگ را در این فروشگاه جستجو و تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *