آموزشی, تکنولوژی

لپ تاپ شما به چه مقدار رم نیاز دارد؟

لپ تاپ شما به چه مقدار رم نیاز دارد؟

یکی از سوالات مهم در مورد لپ تاپ این است که با توجه به نوع لپ تاپ و کاربری ما به چه مقدار رم نیاز دارد؟ اول از همه:

رم چیست و چه وظیفه ای بر عهده دارد؟

رم یک فضای ذخیره سازی اطلاعات است همچون هارد اما با اندازه خیلی کمتر و سرعت بیشتر و همچین این فضا برای نگهداری موقت اطلاعات است. پردازنده برای پردازش اطلاعات نیاز نیست هر بار اطلاعات را از هارد دستگاه فراخوانی کند بلکه اطلاعاتی که در حال پردازش هستند در رم دستگاه ذخیره هستند که سرعت بالایی به دستگاه می دهد و هرچه حجم رم دستگاه بالاتر باشد میزان اطلاعاتی که در لحظه در دسترس پردازنده قرار دارد بیشتر بوده و در نتیجه سرعت دستگاه بالاتر می رود. اما لپ تاپ شما به چه مقدار رم نیاز دارد؟

رم لپ تاپ

8 گیگابایت رم مناسب چه افرادی است؟

هر چند هنوز هم لپ تاپ و تبلت هایی با رم 4 گیگابایت ارائه می شوند و با این مقدار رم به راحتی وابگوی کاربری خود هستند اما برای هر کاربری از اداری و حسابداری، اینترنت گردی و تماشای فیلم بهتر است رم لپ تاپ 8 گیگابایت باشد. رم 8 گیگابایت باعث می شود لپ تاپ برنامه ها و بازی ها را بدون لگ و به راحتی اجرا کند.

رم کامپیوتر

16 گیگابایت رم مناسب چه افرادی است؟

اما اگر شما کاربری مهندسی و طراحی متوسط یا نیمه سنگین دارید و با نرم افزارهایی همچون اتوکد، فتوشاپ و ... کار می کنید بهتر است رم لپ تاپ شما حداقل 16گیگابایت باشد تا نرم افزارها روان و بدون کوچکترین تاخیر و مشکلی اجرا شود. اجرای همزمان چند نرم افزار و بازی های معمولی و نیمه سنگین در لپ تاپ های مهندسی و گیمینگ نیز نیاز به رم 16 گیگابایت دارد.

Laptop Ram

32 گیگابایت رم مناسب چه افرادی است؟

کاربران حرفه ای از مهندسان معماری و مکانیک تا طراحانی که کارهای سنگین انجام می دهند و نرم افزارهای آنها به قدرت زیادی نیاز دارند بهتر است لپ تاپ آنها 32گیگابایت رم نصب شده داشته باشد. اگر شما بازی انجام می دهید و لپ تاپ گیمینگ دارید و سنگین ترین و جدیدترین بازی را انجام می دهید رم لپ تاپ شما بهتر است 32 گیگابایت باشد.

laptop ram

اما رم بالاتر از 32 گیگابایت مناسب چه افرادی است؟

اگر شما رندرهای سنگین دارید یا مهندس هستید و طراحی های سنگین همچون مجتمع های بزرگ ساختمانی در مهندسی عمران و معماری، دستگاه های بزرگ در مهندس مکانیک و ... دارید لپ تاپ مهندسی شما بهتر است رم بالاتر از 32 گیگابایت داشته باشد. یا اگر گیمر حرفه ای هستید و دوست دارید با لپ تاپ های گیمینگ خود بازی ها را با کیفیت 4K انجام دهید رم لپ تاپ شما بهتر است بالاتر از 31 گیگابایت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *