آموزشی

لپ تاپ استوک مناسب رشته مهندسی عمران زیر 40 میلیون تومان-بهمن 1402

لپ تاپ مهندسی عمران

مهندسی عمران هستید و به دنبال لپتاپی مناسب برای کار خود؟ لپ تاپی که نرم افزارهای اتوکد، ریویت، Etabs، Sap و ... را به راحتی اجرا کند. در این پست قصد داریم ابتدا به معرفی اولیه نرم افزارهای مهندسی عمران پرداخته و در مرحله بعد به معرفی سخت افزار مورد نیاز این نرم افزارها می پردازیم. با ما همراه باشید.

نرم افزار Sap

نرم‌افزار SAP در حدود سی سال است که در طراحی و آنالیز سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانشجویان و مهندسان عمران و رشته‌های وابسته، حداقل یک بار با این نرم‌افزار سر و کار داشته‌اند.

این نرم‌افزار تمامی نیازهای لازم برای طراح را یکجا فراهم می آورد و در ساخت سازه‌ها به طور عملی مورد استفاده قرار می گیرد. آموزشن رم‌افزار SAP بسیار سریع است و به زمان طولانی برای یادگیری نیازی نیست. قالب‌های آماده‌ای که در نرم‌افزار پیش‌بینی شده باعث می‌شود که طراح قادر به شبیه‌سازی طرح‌های بسیار پیچیده باشد.

لپ تاپ مناسب نرم افزار Sap

اگر قصد خرید لپ تاپ مهندسی مناسب نرم افزار SAP را دارید ابتدا لامز است بدانید این نرم افزار برای کار به چه سخت افزاری نیاز دارد. طبقه گفته های شرکت سازنده، نرم افزار Sap برای کار به لپ تاپی با سخت افزار زیر نیاز دارد:

پردازنده: پردازنده لپ تاپ دارای 4 هسته باشد به عنوان مثال پردازنده های Core i7. پیشنهاد ما پردازنده های نسل 6 به بالا و از سری HQ و H است که در لپ تاپ های صنعتی و مهندسی استفاده  می شوند.

رم: لپ تاپ برای کار به حداقل 16GB رم نیاز دارد.

هارد دستگاه: لپ تاپ باید دارای حافظه ذخیره سازی از نوع SSD و حداقل 20GB فضای خالی است.

گرافیک لپ تاپ: برای کار با نرم افزار Sap گرافیک خاصی مدنظر نیست و نرم افزار امکان کار با گرافیک های سری اینتل را نیز دارد.

نرم افزار Autocad

نرم افزار AutoCAD یکی از مهمترین و پرکاربردترین نرم افزارهای طراحی های دو و سه بعدی و همچنین ترسیم فنی است. در واقع، وجود عبارت CAD در نام این نرم افزار مخففی است از عبارت Computer Aided Design به معنی طراحی به کمک نرم افزار است. البته در منابع مختلف دیگر CAD را بعنوان کلمه اختصاری عبارت Computer Aided Drafting و به معنای ترسیم فنی به کمک نرم افزار نیز معرفی کرده اند. به زبان ساده بگویم، بجای اینکه یک شی را با خط کش یا دست بکشید، با اتوکد همان را بصورت دقیق و سریع، با رایانه ترسیم می کنید.

لپ تاپ مناسب نرم افزار Autocad

اما بریم سراغ مشخصات لپ تاپ مناسب برای کار با نرم افزار اتوکد، این لپ تاپ باید دارای مشخصات زیر باشد:

پردازنده: پردازنده باید دارای حداقل 3GHz فرکانس پایه باشد. بهترین پیشنهاد پردازنده های Core i7 نسل 6 به بالا و از سری HQ و H است.

رم: لپ تاپ مناسب نرم افزار تری دی مکس بهتر است حداقل 16GB رم داشته باشد.

هارد: حداقل فضای مورد نیاز برای نصب نرم افزار تری دی مکس 10 گیگابایت است.

گرافیک: گرافیک با حداقل حافظه 4 گیگابایت و 106 GB/s پهنای باند لازم است. با این توصیفات بهترین گزینه گرافیک های سری Nvidia Quadro هستند که هم دارای حجم بالا و هم دارای پهنای باند بالا هستند.

نرم افزار Revit

نرم افزار رویت (Autodesk Revit) یک نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) برای معماران، مهندسان ساختمانی، مهندسان فنی، برق کاری و لوله کشی، طراحان و پیمانکاران است. این نرم افزار به کاربر اجازه می دهد یک ساختمان و قسمت های مختلف آن را به صورت سه بعدی طراحی کند، مدل را با عناصر نقشه کشی دو بعدی علامت گذاری کند و از پایگاه داده ساختمان به اطلاعات ساختمان دسترسی پیدا کند. نرم افزار نرم افزار رویت قابلیت 4D BIM را دارد و دارای ابزارهایی برای برنامه ریزی و پیگیری مراحل مختلف چرخه زندگی آن است، از ایده سازی گرفته تا ساخت و در نهایت تخریب.

لپ تاپ مناسب نرم افزار Revite

خب اما برای کار با این نرم افزار چه سخت افزاری لازم است؟ طبق گفته شرکت سازنده، autodesk سخت افزار پیشنهادی لپ تاپ مناسب برای کار با نرم افزار Revit دارای مشخصات زیر است:

پردازنده: پردازنده از سری های زئون و Core i از برند اینتل و همچنین برند AMD با حداقل فرکانس 2.5GHz

رم: لپ تاپ مورد استفاده باید حداقل دارای 16GB رم باشد.

هارد: حافظه مورد برای نصب نرم افزار Revit باید حداقل 30GB باشد و بهتر است SSD باشد.

گرافیک: لپ تاپ مناسب باید دارای گرافیک با حافظه مجزا و حداقل حافظه 4GB باشد.

نرم افزار SketchUp

نرم افزار اسکچاپ یکی از سودمندترین نرم افزارهایی است که یادگیری آن سبب افزایش بهره وری در شما می گردد و به این ترتیب می توانید با استفاده از طراحی های خلاقانه و هم چنین تکنیک های متنوع موجود در اسکچاپ می توانید نظر مثبت مشتریان را به طرح های خود جلب نمایید و به این ترتیب تعامل خود با مشتریان را بهبود ببخشید. با استفاده از نرم افزار اسکچاپ می توانید طرح های با کیفیت تر و با دقت بیشتری را طراحی و پیاده سازی نمایید.

لپ تاپ مناسب نرم افزار SketchUp

اما این نرم افزار مهندسی برای کار به چه سخت افزاری نیاز دارد؟ سخت افزار و مشخصات مورد نیاز برای نرم افزار Sketchup طبق گفته سایت سازنده بصورت زیر است:

پردازنده: پردازنده ای با فرکانس پایه بالای 2GHz

رم دستگاه: حداقل 8GB

هارد دستگاه: حداقل 2GB

گرافیک: دستگاه باید دارای گرافیک با حافظه مجزا باشد که برای شبیه سازی حداقل 1GB حافظه مجزا داشته باشد.

با توجه به موارد بالا، لپ تاپ هایی که مناسب کارهای مهندسی و نرم افزارهای مهندسی عمران باشد تا قیمت 40 میلیون به شرح زیر است:

لپ تاپ HP Zbook 15 G3 یک لپ تاپ مهندسی و صنعتی از برند HP  است. این لپ تاپ دارای پردازنده Intel Core i7 6820HQ که از نصل 6 و با حافظه کش 8MB است. در کنار این پردازنده، لپ تاپ به همراه 3 مدل حافظه گرافیکی ارائه شده است. این گرافیک ها در مدل های زیر ارائه شده است.

Nvidia Quadro M2000m-4GB
Nvidia Quadro M1000m-2GB
AMD FirePro W5170M-2GB

این گرافیک ها دارای حافظه های مجزا 2GB و 4GB است که در نرم افزارهای مهندسی عمران همچون اتوکد، Sap، Revit و SketchUP عالی عمل می کند.

HP Zbook 15 g3 با رم 16GB و از نوع DDR4 بصورت پیشفرض ارائه شده است که امکان ارتقا تا 64GB را دارد. هارد دستگاه از نوع M.2 SSD با حجم 512GB است که امکان نصب 3 هارد بصورت همزمان را دارد.

لپ تاپ HP Zbook 15 G3

لپ تاپ HP Zbook 15 G3 دارای نکات مثبت و منفی زیر است:

+ نکات مثبت

. پردازنده قدرتمند

. گرافیک قدرتمند

. امکان نصب رم تا 64GB

. امکان نصب 3 هارد همزمان

. صفحه نمایش 15.6" با دقت FHD

- نکات منفی

. وزن سنگین

مورد بعدی لپ تاپ مهندسی Dell Precision 7520 است. این لپ تاپ از سری مهندسی و صنعتی و با پردازنده نسل 7 و 6 و از سری HQ با قدرت فوق العاده. در کنار این پردازنده، این لپ تاپ با گرافیک های قدرتمند با حافظه مجزا با اندازه 2GB و 4GB از برندهای Nvidia و AMD ارائه شده است. این گرافیک ها عبارتند از:

  • AMD Radeon Pro WX 4130 with 2GB GDDR5
  • AMD Radeon Pro WX 4150 with 4GB GDDR5
  • NVIDIA Quadro M1200 with 4GB GDDR5
  • NVIDIA Quadro M2200 with 4GB GDDR5

Dell Precision 7520 با رم 16GB و از نوع DDR4 بصورت پیشفرض ارائه شده است که امکان ارتقا تا 64GB را دارد. هارد دستگاه از نوع M.2 SSD با حجم 512GB است که امکان نصب 3 هارد بصورت همزمان را دارد.

لپ تاپ Dell Precision 7520

+ نکات مثبت

. پردازنده قدرتمند

. گرافیک قدرتمند

. امکان نصب رم تا 64GB

. امکان نصب 3 هارد همزمان

. صفحه نمایش 15.6" با دقت FHD

- نکات منفی

. وزن سنگین

. ضخامت زیاد

لپ تاپ مناسب بعدی با مشخصات عالی لپ تاپ Dell Precision 5520 است. لپ تاپ با وزن کم، ظاهر عالی، پردازنده های i7 6820HQ و i7 7820HQ که هردو از سری قدرتمند HQ ارائه شده است. این لپ تاپ دارای گرافیک قدرتمند Nvidia Quadro M1200 با حافظه 4GB است که برای انواع نرم افزارهای عمران عالی عمل می کند.

رم دستگاه بصورت پیشفرض 16GB از نوع DDR4 که امکان ارتقا تا 32GB را دارد. هارد دستگاه دارای حجم 512GB و از نوع M.2 SSD است که امکان ارتقا تا 2Tr را دارد. صفحه نمایش دستگاه دارای سایز 15.6" با دقت 4K و لمسی و کیفیت عالی است. این دستگاه دارای وزن سبک، بدنه زیبا و کیفیت عالی است و در نرم افزارهای طراحی مهندسی و عمران عملکرد خوبی دارد.

لپ تاپ مهندسی عمران Dell Precision 5520

+ نکات مثبت

. پردازنده قدرتمند

. گرافیک قدرتمند

. امکان نصب رم تا 32GB

. امکان نصب 3 هارد همزمان

. صفحه نمایش 15.6" با دقت 4K و لمسی

- نکات منفی

. ندارد

اگر به دنبال یک لپ تاپ قدرتمند هستید که یک غول به تمام معنا باشد که علاوه بر نرم افزارهای مهندسی عمران بتواند انواع رندرهای سنگین و حتی بازی ها را اجرا کند لپ تاپ HP Zbook 17 g5 مخصوص شماست. این لپ تاپ  با پردازنده های Core i7 8850H و پردازنده Xeon E-2186M ارائه شده است. این پردازنده ها جز قویترین پردازنده های نسل 8 هستند. همچنین این لپ تاپ با 2 عدد گرافیک Nvidia Quadro P3200 با حافظه 6GB و Nvidia Quadro P4200 با حافظه 8GB ارائه شده است. رم دستگاه بصورت پیشفرض 32GB و از نوع DDR4 که قابلیت ارتقا تا 128GB را دارد. هارد دستگاه 512GB و از نوع M.2 SSD با قابلیت نصب 3 هارد بصورت همزمان. 

صفحه نمایش 17.3" با دقت FHD و از نوع IPS با کیفیت عالی به همراه سیستم خنک کنندگی قدرتمند که براحتی انواع رندرها و نرم افزارهای سنگین  را به راحتی اجرا می کند.

لپ تاپ مهندسی عمران HP Zbook 17 G5

+ نکات مثبت

. پردازنده قدرتمند

. گرافیک قدرتمند

. امکان نصب رم تا 128GB

. امکان نصب 3 هارد همزمان

. صفحه نمایش 17.3" با دقت FHD

- نکات منفی

. وزن سنگین

انتخاب شما کدومه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *