دسته‌بندی نشده

لپ تاپ اپن باکس/آنچه درباره لپ تاپ open box باید بدانید

لپ تاپ اپن باکس

شاید شما هم تا به ‌حال اصطلاح open box (اپن باکس) به گوشتان خورده باشد. این اصطلاحات بیشتر در زمینه محصولات دیجیتال مثل رایانه، لپ تاپ، تلویزیون، موبایل و… کاربرد دارند. اگر مایل به دریافت اطلاعات جامع در زمینه لپ تاپ اپن باکس هستید در ادامه ما را همراهی کنید تا شما را بیشتر با آن آشنا کنیم.

 اپن باکس (open box)

کالاهای اپن باکس open box از برندهای مختلفی یافت می‌شوند و با عنوان کالای جعبه باز نام گذاری شده اند. همچنین با قیمتی ارزانتر نسبت به کالاهای آکبند و نو در بازار عرضه و به فروش می‌رسند. این محصولات دارای ضمانت تعویض یک‌ماهه می‌باشند که خریدار به هر دلیلی محصول خریداری شده را به فروشگاه بازمی‌گرداند.

لپ تاپ اپن باکس چیست؟

لپ تاپ‌های open box یا جعبه باز به معنای کارکرده یا دست دوم نیستند؛ بلکه به دلایل مختلفی که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌کنیم محصول توسط خریدار عودت می‌گردد:

  1. لپ تاپ هایی که به خاطر محدود و منحصر به‌فرد بودن، به صورت مسافری وارد کشور شده اند.
  2. دستگاه هایی که در گمرگ به جهت بازدید محتویات توسط کارشناسان گمرگ عودت گردیده اند.
  3. دستگاه هایی که در ویترین فروشگاه جهت بازدید عموم می‌باشند.
  4. برخی از ایرادات جزئی و مسائل سلیقه ای مثل رنگ، انداره و مدل که خریداران به‌دلیل نبود تخصص لازم در این زمینه محصول را برمی‌گرانند.
  5. عدم پشتیبانی از برنامه‌ها و بازی‌های مورد نیاز (در صورتی که خریدار نتواند بازی و برنامه مورد نیاز را نصب و اجرا کند محصول خریداری شده را برمی‌گرداند و مدل بالاتری را خریداری می‌کند).
  6. ایرادات فیزیکی از جمله خط و خش، رنگ پریدگی و ضربه‌های جزئی که در حین حمل و نقل ایجاد می‌شوند و نقشی اساسی در کارایی محصول ندارند.

فروشگاه‌ها، محصولات بازگردانده شده را به چند روش می‌فروشند که لپ تاپ اپن باکس یکی از آن‌هاست.

نکاتی که قبل از خرید لپ تاپ اپن باکس باید به آن‌ها توجه کرد:

  • گارانتی و ضمانت:

برای خرید محصولات اپن باکس حتما باید توجه کرد محصول خریداری شده را از فروشگاه معتبری خریداری کنید که ضمانت بازگشت و گارانتی معتبر را ارائه دهند.

  • اعتبار اصالت کالا:

حتما به این نکته توجه کنید که محصول خریداری شده از کجا تولید شده و قطعات سخت افزاری آن دارای کیفیت مناسب هستند یا خیر.

  • دارای ظاهری به‌نسبت سالم:

کالاهای اپن باکس در 90 درصد موارد بدون عیب عرضه می‌گردند و تفاوت چندانی با محصولات آکبند ندارند؛ تنها وجه تمایز آن‌ها این است که جعبه‌‌شان باز است و محصول پلمپ نیست.

مزیت لپ تاپ اپن باکس

لازم به‌ ذکر است به این نکته توجه کنیم که  open box کالایی در حد نو می‌باشد و اغلب دارای کارت گارانتی است. وجود کارت گارانتی، سلامت کالا را تضمین می کند. کالاهایی که به هر دلیلی مرجوع می‌شوند و به عنوان اپن باکس به فروش می‌رسند. این محصولات بدون عیب و مشکل هستند و 24  الی 72 ساعت مهلت تست دارند و چنانچه باز‌هم مرجوع شوند هزینه تماما به مشتری بازگردانده می‌شود. همچنین دارای لیست مشخصات کامل هستند که اطلاعات به ‌خوبی در آن‌ها نوشته شده و هنگام خرید قابل روئیت است.

چه کسانی لپ تاپ اپن باکس را خریداری می‌کنند؟

  • افرادی که علاقه مند به خرید کالا از برند های معتبر هستند اما امکان هزینه زیاد را ندارند می‌توانند کالای خود را به صورت لپ تاپ open box از برند‌های معتبر خریداری کنند.
  • افرادی که تعمیر کار هستند و نیاز به قطعاتی برای تعمیرات دارند می‌توانند اجناس اپن باکس را خریداری کنند و قطعاتشان را باز کرده و جهت تست های مختلف از آنها بهره بگیرند.
  • افرادی که مبتدی هستند و در استفاده از دستگاه دارای تجربه نیستند و ممکن است به دستگاه آسیب برسانند لذا بهتر است برای این که از این عمل جلوگیری شود از لپ تاپ اپن باکس استفاده کنند و در صورت آسیب رسیدن به محصول دچار ضرر بیشتری نشوند.

مقایسه لپ تاپ‌های استوک، آکبند و کارکرده

 همان‌طور که می‌دانید امروزه بخش عظیمی از کارهای روزمره ما توسط رایانه ها صورت می‌پذیرد. در سال های اخیر رایانه بخش زیادی از فروش بازار را به خود اختصاص داده بود اما امروزه، جای خود را به رایانه‌های قابل حمل (لپ تاپ) داده است. لپ تاپ‌‌ها برخلاف رایانه‌های رومیزی دارای انعطاف بالاتری هستند و شما باتوجه به نیاز خود، لپ تاپی با اندازه و ابعاد مورد نظر  خریداری می‌کنید. اما سوال اصلی اینجاست که با توجه به بودجه ای که دارید چه لپ تاپی برای شما مناسب است؟ در ادامه مقایسه ای بر لپ تاپ استوک، آکبند و  کارکرده خواهیم داشت و مزایا و معایب هرکدام را بررسی خواهیم کرد

لپ تاپ استوک

کالای استوک به محصولی گفته می‌شود که فصل فروش آن‌ها در کشورهای خارجی به اتمام رسیده؛ به عبارتی دیگر برای استفاده در بازار های خارج از ایران تولید شده و مدل های آکبند آن‌ها به دلایل مختلفی از جمله عدم استقبال مشتریان از قیمت بالای آن‌ها، در کشور ما تولید و عرضه نمی‌شوند و بعد از حداقل دو سال از تولید، محصول با قیمت کمتری وارد بازار شده و  کارایی و کیفیت خیلی خوبی نیز دارند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب آن‌ها می‌پردازیم:

مزایا:

  1. قیمت پایین
  2. اغلب کم کار هستند
  3.  دارای استحکام و عمر بالا
  4. ارتقا پذیری بالا

معایب:

  1. ظاهر ساده
  2. وزن بیشتر
  3. نیاز به گارانتی معتبر

لپ تاپ نو یا آکبند

لپ تاپ های آکبند دارای مدل های جدیدتری هستند و به سفارش ایران توسط چین ساخته شده اند. همچنین ذر انواع رنگ ها و مدل های متنوعی به بازایر عرضه می‌شوند. لپ تاپ های نو مزایا و معایبی دارند که به بررسی آن‌‌‌ها می‌پردازیم:

مزایا:

  1. مدل های جدید تر با رنگ ها و طرح های مختلف
  2. نسل های بالاتر برای پردازنده و گرافیک
  3. برق مصرفی پایین تر
  4. گارانتی خرید

معایب:

  1. قیمت بالا
  2. دوام و استحکام کمتر
  3. افت شدید قیمت در صورت فروش
  4. بکار بردن قطعات معمولی و ارزان قیمت
  5. ارتقا پذیری کمتر

لپ تاپ های کارکرده

لپ تاپ های کارکرده که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند، در واقع مدل دست دوم لپ تاپ های نو یا آکبند هستند که در بالا مورد بررسی قرار دادیم، این لپ تاپ ها توسط کاربران ایرانی مورد استفاده می‌گیرند و دارای استحکام و دوام کمتری نسبت به لپ تاپ‌های استوک می‌باشند.

مشخصات و خرید انواع لپ تاپ‌ های اپن باکس

لپ تاپ‌های اپن باکس  open box در انواع برند های Asuse ،Dell و Hp با مشخصات و کیفیت بالا و قیمت‌های مناسب نسبت به بازار عرضه می‌شوند. فروشگاه لپ تاپ استوک وستلپ در این زمینه با در اختیار داشتن محصولات متنوع و ارائه اطلاعات کامل برای انتخاب درست کالای مورد نظر، شما را راهنمایی می‌کند. شما می‌توانید به صورت روزانه با خرید محصولات جدید که معرفی و ارائه می‌شوند آشنا شده و سبد خربد خود را گسترده‌تر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *