دسته‌بندی نشده

لپ تاپ سرفیس چیست؟ آنچه درباره ی Surface باید بدانید

انواع لپ تاپ Microsoft Surface

شرکت مایکروسافت در زمینه ساخت سیستم عامل‌ها و نرم افزارها در گذشته بسیار فعال بوده است. این کمپانی نرم افزارهای کارآمد و بسیار حرفه‌ای می‌سازد. همه ما می‌دانیم مطمئنا اگر این نرم افزارها وجود نداشتند زندگی مدرنیته امروزی وجود نداشت. یک نمونه بارز نرم افزار آفیس می‌باشد که می‌توان گفت که تحول عظیمی را در دنیای کامپیوتر پدید آورده است. مایکروسافت با این فکر که به دستگاهی نیاز دارد تا بتواند این نرم افزار فوق‌العاده را به اجرا درآورد؛  به ساخت لپ تاپ سرفیس روی آورد.

سرفیس (Surface) چیست؟

امروزه این سوالی است که در ارتباط با تکنولوژی بسیار پرسیده می‌شود. سرفیس‌های مایکروسافت درحقیقت خانواده ای بزرگ از تبلت‌ها تا لپ تاپ‌های معمولی، لپ تاپ‌های لمسی و کامپیوترهای آل این وان را در برگرفته است.

پس از آن که مایکروسافت بازخورد های مثبت نسبت به سرفیس را مشاهده کرد، تصمیم گرفت یک نسخه قوی تر را نسبت به قبل تولید کند. Surface، به تبلت شرکت مایکروسافت گفته می‌شود با این تفاوت که از نظر طراحی با تبلت‌هایی که تا به‌حال مشاهده کرده‌اید فرق دارد.

اگر بخوایم محصولات ساخته شرکت مایکروسافت رو دسته بندی بکنیم عبارتند از:

  1. لپ تاپ
  2. کامپیوتر All In One
  3. تخته وایت برد

 

لپ تاپ

شرکت مایکروسافت برای کاربری های مختلف لپ تاپی متفاوت را ساخته تا همه نیازهای کاربران را پاسخگو باشد. این لپ تاپ ها در سری های زیر ارائه شده اند:

سری لپ تاپ Microsoft Surface Pro

Microsoft Surface Pro

 لپ تاپ-تبلت Microsoft Surface Pro لپ تاپی با قابلیت تبدیل شدن به تبلت هست که مناسب کارهای اداری، حسابداری و دانش آموزی هست. لپ تاپی با پردازنده های سری u و G که توان تولیدی متوسط دارند، به همراه رم های 4GB، 8GB و 16GB که قابلیت تغییر رو ندارند. هارد از نوع Msata و M.2 SSD که سرعت فوق العاده ای به دستگاه می دهد. گرافیک از سری  Intel HD که حافظه مجزا ندارد.

با توجه به موارد بالا و امکان تبدیل شدن به تبلت و صفحه نمایش 12″ لمسی با کیفیت 2K و امکان کار با قلم. لپتاپ Microsoft Surface Pro یکی از گزینه های بسیار عالی برای کسانیکه به دنبال لپتاپ-تبلتی با کیفیت برای کارهای اداری و حسابداری هستند.

سری Microsoft Surface Laptop

Microsoft Surface Laptop

لپ تاپ Microsoft Surface Laptop محصولی مناسب کاربری های اداری و حسابداری است. این لپ تاپ از لحاظ مشخصات مشابه مدل قبلی یا Surface Pro هستش با چند تفاوت کوچک. لپ تاپ Microsoft Surface Laptop همانند مدل قبلی دارای پردازنده های i5 و i7 از سری u و G هستش با رم و هارد و گرافیک مشابه مدل قبلی. تفاوت های این مدل با مدل قبلی در ظاهری هستش.

لب تاپ Surface Laptop دارای صفحه نمایش 13″ هستش با کیفیت 4K که فوق العاده است و نسبت به مدل قبلی کمی بزرگتره. همچنین این مدل نسبت به مدل Surface Pro دارای این تفاوت هستش که قابلیت جدا شدن و تبدیل به تبلت رو نداره.

 

سری Microsoft Surface Book

Microsoft Surface Book

اگر مهندس یا طراح هستید و به دنبال یک لپ تاپ با پردازنده قدرتمند، گرافیک با حافظه مجزای قوی هستید این مدل مناسب شماست. لپ تاپ Surface Book محصولی قدرتمند با پردازنده های i5 و i7 قدرتمند برای کارهای پردازشی است. در کنار این پردازنده، گرافیک های مجزای سری Nvidia Geforce با حافظه های 1GB و 2GB و 6GB برای کارهای گرافیکی در این لپ تاپ تعبیه شده است.

رم های 8GB و 16GB و 32GB از نوع DDR4 در این لپ تاپ بصورت پیش فرض نصب شده است که متاسفانه قابلیت تغییر را ندارد. حافظه هایی از نوع Msata و M.2 SSD برای ذخیره اطلاعات و سرعت فوق العاده از دیگر خصوصیات Microsoft Surface book  است.

این لپ تاپ در دو نسخه با صفحه نمایش های 13” و 15” با دقت 5000*3000 پیکسل و لمسی و همچنین قابلیت کار با قلم ارائه شده است. از نکات فوق العاده این سری داشتن 2 باتری به طور همزمان و همچنین امکان تبدیل به تبلت شدن رو اشاره کرد.

 

سری Microsoft Surface Go

Microsoft Surface Go

لپ تاپ-تبلت Microsoft Surface Go محصولی از شرکت مایکروسافت و مخصوص دوستان خاص پسند است. اگر به دنبال تبلتی 10.5″ با کیفیت فوق العاده، بدنه ای بسیار نازک و مشخصاتی عالی. این لپ تاپ تبلت دارای مشخصات سخت افزاری مشابه سری Pro و ظاهری کوچکتر ظریفتر است.

 

سری Microsoft Surface Duo

Microsoft Surface Duo

تبلتی گوشی مانند با صفحه نمایش 5.8″ و کیفیت 1892 x 2688 که تصویری فوق العاده را نمایش می گذارد. این گوشی امکان نصب سیم کارت 5G و دوربین 3 گانه با امکان ضبط تصویر با کیفیت 4K. این موبایل بدنه ای زیبا و طراحی فوق العاده دارد که امکان تا شدن را هم دارد.

 

سری Microsoft Surface Studio

Microsoft Surface Studio

فرض کنید طراح یا مهندس هستید و به دنبال کامپیوتر All In One هستید فوق العاده. با مشخصات فوق العاده، پردازنده i7 نسل 7 به همراه 32GB رم از نوع DDR4 و 2 ترا هارد از نوع SSD و گرافیک Nvidia Geforce GTX 1070. این کامپیوتر بی نظیر از همه لحاظ فوق العاده و قدرتمند است. همه این نکات در کنار صفحه نمایش 22″ با دقت 4500*3000 پیکسل و لمسی با قابلیت کار با دست و قلم.

 

سری Microsoft Surface Hub

Surface Hub 2S

وقتی برای کلاس درس یا محل جلسه به دنبال وایت برد هستید در بهترین حالت فکرتون به یک وایت برد سفید بزرگ میره. اما نظرتون در مورد یک یک وایت برد کامپیوتری با صفحه 50″ یا 85″ با کیفیت فوق العاده چیه؟ کامپیوتری با پردازنده i5 نسل 8، 8GB DDR4 رم و 128GB SSD حافظه ذخیره سازی. Microsoft Surface Hub 2S محصولی با این مشخصات است. محصولی با مشخصات یک کامپیوتر و بزرگی و کیفیت یک وایت برد خاص.

در کنار این محصولات خاص، شرکت مایکروسافت یکسری قطعات جانبی نیز تولید می کند. همچون قلم لمسی، کیبرد و ماوس و .. که می تونید در داخل سایت و قسمت برند مایکروسافت مشاهده بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *